فرازتدبیر

آموزش مهارت های فردی و فنی به صورت کارگاهی در حوزه ی کسب و کار

فرازتدبیر

آموزش مهارت های فردی و فنی به صورت کارگاهی در حوزه ی کسب و کار

مجموعه فراز تدبیر با تجربه بیش 12 سال از 42 کمپانی و در نظر گرفتن تمامی متد های اصلی در یک سازمان آماده ارائه ی برنامه و نظارت بر حسن اجرای آن در طول مدت قرار داد را خواهد داشت.
این مجموعه بر پایه سالها تجربه استوار بوده و کلید موفقیت پرسنل فعال و توجه به همه ابعاد و زوایای خدمات مشاوره ای در سازمان می باشد.

مشاوران فرازتدبیر برای پیشبرد پروژه های استراتژیک از رویکردی عملی بهره می برند. در این رویکرد با تشکیل تیم متشکل از مشاور و خبرگان سازمان نسبت به توسعه استراتژیهای شرکت اقدام می شود. مشاوران استراتژی، شرکت را با کمک ابزارهای تحلیلی متعددی شناسایی می کنند و در راستای رسیدن به اهداف قدم بر میدارند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

قانون سقف


سقف کارایی هر فرد،توان رهبریش را تعیین میکند.قانون سقف چیزی ارزش رهبری را به تصویر میکشد.

www.faraztadbir.com

 

ادامه متن در ادامه مطلب


قانون سقف:

سقف کارایی هر فرد،توان رهبریش را تعیین میکند.قانون سقف چیزی ارزش رهبری را به تصویر میکشد.

در کیلینیک کسب و کار تأثیر بسزای این قانون در تمامی ابعاد را خواهید دید.

توان رهبری وسقف کارایی افراد یک رابطه ی متقابل است.بدین معنا که توان رهبری بالا ، سقف کارایی بالاتری در پی خواهد داشت و بالعکس.بابیان جریانی جالب قانون سقف راشرح میدهم:

2 برادر به نام های دیک و مائوریس در سال 1930برای دستیابی به رؤیایشان به کالیفرنیا نقل مکان کردند.آنها مستقیما به هالیوود رفتند ودر یک استودیوی فیلمسازی مشغول به کار شدند.پس از مدتی علاقه ی آنها به صنعت نمایش،آنها را به سمت برگزاری تئاتری در شهر گلن دیل کشید،اما آنها با وجود تلاش بسیار نتوانستند طی چهارسال سوددهی تئاترشان را به ثمر برسانند .

به دنبال جستو جوی آنها به دنبال فرصتهای تجاری بهتر،سرانجام در سال 1937 در شهر پاسادنا (شرق گلن دیل)رستوران سواره روی کوچکی تأسیس کردند که مطابق با خلق و خوی مردم آن دوره بود که بسیار به اتومبیلهایشان وابسته بودند.ایده ی این رستوران پدیده ای نو بود که پیشرفت چشمگیری کردو در سال 1940برادران مک دونالد تصمیم گرفتند که رستورانشان را در شهری بزرگ گسترش دهند آنها یک سری تغییرات موفقیت آمیز انجام دادند و رستوران بزرگتری ساختند ولیست غذاهایشان را افزایش دادند...ولی آنها در همین سطح از موفقیت ماندند زیرا رهبری ضعیف آنها سقفی محدود برایشان نشان کرده بود.

برادران مک دونالد اینبار تصمیم  بر فروش حق امتیاز رستوران خود کردند،گرچه این ایده ای قدیمی بود ولی از نظر برادران مک دونالد ،این یک راه کسب درآمد بی دردسرتر بجای تآسیس رستورانهای دیگر بود،لیکن آنها به موفقیت دست نیافتند و دلیلش عدم توناییشان در رهبری این اقدام بود.

در آن زمان آنها با فردی به نام ری کروک آشنا شدند که توان رهبری بالایی داشت.

کروک صاحب یک شرکت فروش مخلوط کن های برقی بود و برادران مک دونالد از مشتریان او بودند.

کروک در یک نگاه به رستوران برادران مک دونالد تصویری از قابلیت های آن را ترسیم ودر مخیله اش آن را گسترش داد...

برادران مک دونالد طی یک قرار داد ،کروک را به رهبری #کلینیک-کسب-و-کار خود پذیرفتندو یک سلسله اقدامات جدید شروع شد(تأسیس شرکت مک دونالدز سیستم که بعدها به مک دونالدز کورپوریشن تغییر نام داد)

کروک رستوران مک دونالد را در سطح ملی توسعه دادو...

در 8 سال آغاز کار کروک با صرف انرژی و هزینه های شخصی افراد توانای تیمش را پرورش و گسترش داد ولی سرانجام وی نتیجه ی تلاش و رهبری قدرتمندش را گرفت .در سال 1961کروک حق انحصاری رستوران مک دونالد را به قیمت کل 2 میلیون و 700 هزار دلار خریداری کرد و دست به اقداماتی نو زد تا آن را به یک موسسه ی آمریکایی با موجودیتی جهانی تبدیل کرد .

قدرت رهبری کروک بسیار بالاتر از برادران مک دونالد بود.و توان ضعیف برادران مک دونالد در رهبری  در بسیاری از اقدامات آنها به چشم میخورد،مثلا وقتی اولین خریدار حق امتیاز ها ،نیل فاکس از شهر فینیکس، به برادران مک دونالد گفت میخواهد نام رستورانش را مک دونالد بگذارد،جواب نیک این بود:آخر برای چه؟ نام مک دونالد در فینیکس هیچ مفهومی ندارد.

 

نویسنده : فاطمه دوستی

منبع: 21 قانون رهبری جان.سی.مکسول

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی