فرازتدبیر

آموزش مهارت های فردی و فنی به صورت کارگاهی در حوزه ی کسب و کار

فرازتدبیر

آموزش مهارت های فردی و فنی به صورت کارگاهی در حوزه ی کسب و کار

مجموعه فراز تدبیر با تجربه بیش 12 سال از 42 کمپانی و در نظر گرفتن تمامی متد های اصلی در یک سازمان آماده ارائه ی برنامه و نظارت بر حسن اجرای آن در طول مدت قرار داد را خواهد داشت.
این مجموعه بر پایه سالها تجربه استوار بوده و کلید موفقیت پرسنل فعال و توجه به همه ابعاد و زوایای خدمات مشاوره ای در سازمان می باشد.

مشاوران فرازتدبیر برای پیشبرد پروژه های استراتژیک از رویکردی عملی بهره می برند. در این رویکرد با تشکیل تیم متشکل از مشاور و خبرگان سازمان نسبت به توسعه استراتژیهای شرکت اقدام می شود. مشاوران استراتژی، شرکت را با کمک ابزارهای تحلیلی متعددی شناسایی می کنند و در راستای رسیدن به اهداف قدم بر میدارند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰


احساس کامیابی ناشی از تامین نیازها و ارضای خواسته هاست.کالاها و خدمت های مورد نیاز مستلزم وجود و صرف منابع است....

 

ادامه متن در ادامه مطلب

 

www.faraztadbir.com

 

 


احساس کامیابی ناشی از تامین نیازها و ارضای خواسته هاست.کالاها و خدمت های مورد نیاز مستلزم وجود و صرف منابع است.همانطور که میدانیم این منابع کمیاب است.هنگامی که منابع تبدیل به کالاها و خدمت ها شدند،باید نیازها را تامین کنند.نیازها در حال توسعه سریع هستند و همواره توقعات (تقاضاها) بر امکانات (عرضه) پیشی می گیرند.اصطلاح "توسعه اقتصادی"عنوان تلاشی به منظور یافتن راه حلی است برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا.با توجه به این که این موضوع امروزه یک معضل جدی به حساب می اید،باید ببینیم راه حل چیست و چه باید کرد؟
یکی از مهم ترین موضوعات مورد اهمیت برای این کلینیک کسب و کار پاسخگویی به ان معضل جدی می باشد؛برای حل این مشکل یا در واقع به منظور افزایش تولید و جوابگویی به نیاز های روافزون بشر و پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا از طریق افزایش کالاها و خدمت ها 3 راه وجود دارد:
1-توسعه فیزیکی منابع 2-کاهش مصر 3-افزایش بهره وری
البته بدیهی است که این شیوه ها به هم وابسته هستند و برهم تاثیر متقابل دارند.2 راه حل اول و دوم را در اصطلاح،روش های کلاسیک و قدیمی گویند و روش سوم،روش جدید به شمار می اید.برای دانستن این راه حل ها و دلیل امتیاز راه حل سوم بر راه حل های اول و دوم با ما همراه شوید:
1-توسعه فیزیکی منابع
افزایش کالاها و خدمتها مستلزم وجود منابع و واسطه های تبدیل بیشتر است که خودمستلزم سرمایه گذاری های بیشتر می باشد و باعث افزایش اشتغال نیز می شود.می توان کمبود سرمایه داخلی لازم برای سرمایه گذاری از خارج به 2 طریق زیر تامین کرد:

الف-وامهای بین المللی و خارجی

این طریقه در بسیاری موارد امکان پذیر است،اما شرایط و قیودی که وامها به همراه دارند از اشتیاق کشورهای وام گیرنده مد کاهد.تجربه های تلخ نشان داده اند که این کمک ها در حقیقت و همیشه کاملا سخاوتمندانه و خیرخواهانه نبوده است.حتی پاره ای روابط بین المللی نمایانگر ان است که دریافت این وامها می تواند به بهای از دست دادن خوداتکایی،ازادی وحتی استقلال سیاسی کشوری به دست اید.بنابراین در پاره از موارد انچه در قبال دریافت کمک خارجی از دست می رود،ارزش استفاده از انرا خنثی می کند.البته برخی از تجربه های دهه ی اخیر نیز ثابت کرده است که دریافت وام خارجی نه تنها اسارت بار نیست،بلکه بیشتر مواقع راه گشا و چاره ساز نیز بوده است.بنابراین مساله وامداری و مساله مدیریت وام در کشورهای وام گیرنده مقوله ای است که باید مورد توجه و بررسی جدی قرار گیرد و با احتیاط اجرا شود.

ب-جلب سرمایه های خصوصی
این راه می تواند مفید باشد اما مشکلان است که سرمایه های خصوصی به راحتی جلب نمی شود.علاوه بر انکه علاقه شدید سرمایه گذار خصوصی به استرداد اصل و فرع سرمایه در حداقل زمان،رغبت و امکانات او را به سرمایه گذاریهای ملی کم می کند ودر نتیجه این نوع سرمایه گذاری در توسعه اقتصاد ملی نسبتا محدود است.
2-کاهش مصرف
به جای استفاده از2 راه فوق که در واقع می کوشند با توسعه منابع تولید،عرضه را به مرز تقاضا نزدیک کنند،می توان با کاهش تقاضا به ایجاد موازنه کمک کرد که 2 روش برای این منظور وجود دارد:
الف-کاهش مصرف سرانه
با کاهش اجباری مصرف به صورت جیره بندی یا سهمیه بندی کالاها و خدمتها یا با ممنوعیت استفاده از برخی کالاها یا با تقلیل مصرف انها و برخی تبلیغات عمومی (به منظور قناعت و کاهش مصرف) می توان به این اهداف نایل شد.
ب-کنترل رشد جمعیت
کنترل رشد جمعیت و تلاش برای کاهش یا حداقل ثابت نگه داشتن نرخ رشد جمعیت روش دیگری است برای محدود کردن حجم تقاضا.این امر از طریق برنامه ریزی برای کنترل موالید (تنظیم خانواده) اجرا می شود.
3-روش جدید (افزایش بهره وری)
بهره وری یعنی:"تهیه کالاها و خدمتهای بیشتر و بهتر با هزینه و قیمت تمام شده سابق (با مصرف همان مقدار منابع تولید)،یا تهیه همان مقدار کالاها و خدمتها با هزینه و قیمت تمام شده کمتر و در واقع با صرف مقدار منابع تولیدی کمتر"
اگر بهره وری سازمانهای یک جامعه افزایش یابد،افراد ان جامعه می توانند:
1-در کشاورزی خوراک بیشتر و ارزان تر و بهتر
2-در صنعت پوشاک و مسکن بیشتر و ارزانتر
3-در واحدهای خدماتی در بخش دولتی و خصوصی امنیت و انتظامات،بهداشت و درمان،اموزش و پرورش،امکانات ورزشی و سرگرمی وتفریح بیشتر،ارزانتر و بهتر داشته باشند.


دستاورد موارد فوق عبارت اند از:تولید ارزش افزوده و کمک به افراد جامعه در بهره برداری از این ثروت برای جواب دادن به نیازهایشان،و در نهایت رفاه و کامیابی زیستن افراد جامعه.


نویسنده:زهره پیروزی

www.faraztadbir.com

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی